Efkarım birikti sığmaz içime...



Sevgili okur,

Böyle "içinin daralması" diye birşey gerçekten var. Yok yok mecazi anlamda değil, baya baya gerçek anlamında. Böyle mideni, bağırsaklarını, kalbini falan biri elinin içine almış suyunu çıkarmak için sıkışıyomuş gibi. Hani mücver yapacağın zaman kabakları rendeler elinle sıkarsın ya suyu kalmasın diye... İşte öyle birşey!

Ya da "öküz oturması"... Örnek içinde kullanalım: mideme öküz oturdu. Yani gerçekten bir öküz üstünüze otursa o an ancak o kdr sıkkınlık acı üzüntü hissedersiniz.

Bak kariyer yaptım, gökyüzüne eremesem de (öyle bir amacım hiç olmadı neyse ki...) kendime bakar oldum. Kendi kendine yetmek ne güzel his be! Ama bişey eksik! Tam anlatamadığım o hid hep benimle. Ancak birisine sımsıkı bağlanınca geçiyor. Oysa ne sağlıksız değil mi? Eşit mesafese olsak, iletişsek, sevgi alıp versek, ama kimseyi hiç yanımızdan gitmeyecek, giderse dünyamız kayacak gibi görmesek... Oysa ben itiraz ediyorum sevgili okur, ben sevince gördüm ki anne gibi bşy bekliyorum. Anne gibi düşünce kaldırsın (oysa ben kalkamaz mıyım, kaç kere kalkmadım mı), anne gibi sırtımı okşasın, şefkatini eksik etmesin, sınırsız sevsin sevsin sevsin... Yok öyle bir dünya. Böyle naif naif güzel güzel sevse, kendi hayatını yaşayacak mesafede olsa, o da beslense, ben de kendi dünyamda beslensem, kesişim kümemizde buluşsak.

Sevgili okur, şuan bir duruşmadan çıktım, starbucksta oturuyorum. Kahve içerken hep hayatımı düşünüyorum. Be az önce telefonda birisine annem hayattayken bir daha evlenip bana ilkinde yaşattıklarını yaşamak istemiyorum. Bak bunu yaşım geçiyor aman evde kalırım, çocuk doğuramam riskine(!) rağmen yürekten söylüyorum. İlkinin acıklı hikayesi önceki yazılarda mevcut...

Ve sevgili okur yaptığınız yorumların hepsini okuyorum. Sadece cevaplayabilme kısmını çözemedim o yüzden böyle cool duruyorum. Ama yalnız değilsin bil! Sen, ben yalnız değiliz. Annesine narsist diyebilen, narsist ile anneyi aynı cümlede kullanma cesaretini gösterebilen kişileriz biz. Bu bile başlangıç inan! Hatta en zoru! Çünkü toplum bize annenin kutsallığını dayattı. Kötü annelik yapan iyi kadınları müfredatta görmedik.

Kabullenmek her şeyin başlangıcı. Kendine sahip çıkacaksın bundan sonra! Kendi kendine annelik edeceksin. Çünkü hayat umut edince güzel.

Sorun, merak ettiğiniz ne varsa yanıtlamaya hazırım, seve seve.

Sevgiler,
M.

Yorumlar

  1. Mail adresiniz var mı acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. narsistbiranneninkizi@gmail.com 'dan bana ulaşabilirsiniz, sevgiler

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Anne Sen Bana Ne Yaptın?

Tavsiye: Var Olan Annenin Yokluğu

Kendi kendine ebeveyn olmak - Özşefkat