Tavsiye: Var Olan Annenin Yokluğu


Merhaba,

Terapiye gitmenin güzel taraflarından biri de bu kitabın varlığını öğrenmiş olmamdır: Jasmin Lee Cori'nin Var Olan Annenin Yokluğu kitabından bahsediyorum. Psikoloğumun önerisi. Çoook çok çok can yakan, iç acıtan, üzen bir kitap olduğunu en başta söylemeliyim. Bazen sizi, sizden daha iyi anlıyor gibi geliyor insana okurken. Ben şahsen bütün yaşadıklarımı, hissettiklerimi yüzüme böyle açık, böyle net bam güm söyleyen bu kitabı çok hızlı okuyamıyorum. Sindirmek zaman alıyor. Zaten okuyup düşünmek daha verimli oluyor. 

Kitabın alt başlığı, konuyu özetliyor: 'Verilmeyen sevginin telafisi'

Ve diyor ki: 'Anne oradayken bile her şeyi eksik olan, bir şekilde ayakta kalmış o annesiz çocuğa... Bu kitap senin için.' Ayyy canım Jasmin yaaa benim için kitap yazmış kalp kalp... ^.^

Bence kitap sadece annelik görememiş yetişkinler için değil. Halihazırda anne olanlar ve anne olmak isteyenler de bu kitabı okumalı ki kötü anneliğin ne olduğunu öğrensinler. Ya da anneler gününde annelik vermemiş annemize hediye mi etsek? uuu iyi fikir! Bu anneler günü için düşüneceğim.

Kitaptan:

İyi annenin 10 mesajı

1- Burada olduğun için mutluyum! 
2- Seni görüyorum! 
3- Benim için özelsin.
4- Sana saygı duyuyorum. 
5- Seni seviyorum. 
6-İhtiyaçların benim için önemli (benden yardım isteyebilirsin). 
7- Sana zaman ayırırım. 
8- Seni korurum. 
9- Bende huzur bulabilirsin.
10-İçimi aydınlatıyorsun.


Bana hiç tanıdık değiller. Hatta maddelerin %90ının tersini hissetmişimdir hep. Buradan bir kez daha emeği geçenlere teşekkür ediyorum.! Thanks mom, good job!

Yorumlar

  1. Bir teşekkür de benden kendi anneme gitsin çünkü o da çok iyi iş çıkarmış. Ben henüz çok yeni farkediyorum oyle bir anne olduğunun sorunun hep bende veya baska bir seyde oldugunu veya normalin bu oldugunu dusunmusumdur. Taki esimin annesi ile tatli iliskisini ve kayinvalidemin bana annemin gostermedigi bazi davranislari gostermesine kadar... Ama sevgili M. benim annemin seninkinden bir farki belki seninki gibi net cumlelerle degil de pasif agresif tavirlarla gostermesi, belki gec anlamamin nedenlerinden biri de budur. mesela ortada seninki gibi eften puften bile bir sebep yokken dogum gunumu gece saatlerinde yarim agiz dgko kisaliginda ve samimiyetsizliginde kutlamasi sirf ustundeki sucluluk psikolojisinden kurtulmak icin bunu yapmis olmasi ve bunu istedigi zaman hic olmamis gibi davranma samimiyetsizligini de gosterebilmesi gibi ornekler belki daha iyi aciklamama yardimci olur . Blogda bahsettigin kitabi en kisa surede edinicem. yazdiklarin cok faydali. tesekkurler umarim her sey istedigin gibi olur

    YanıtlaSil
  2. Bir teşekkür de benden kendi anneme gitsin çünkü o da çok iyi iş çıkarmış. Ben henüz çok yeni farkediyorum oyle bir anne olduğunun sorunun hep bende veya baska bir seyde oldugunu veya normalin bu oldugunu dusunmusumdur. Taki esimin annesi ile tatli iliskisini ve kayinvalidemin bana annemin gostermedigi bazi davranislari gostermesine kadar... Ama sevgili M. benim annemin seninkinden bir farki belki bunu seninki gibi net cumlelerle degil de pasif agresif tavirlarla gostermesi. belki gec anlamamin nedenlerinden biri de budur. mesela ortada seninki gibi eften puften bile bir sebep yokken dogum gunumu gece saatlerinde yarim agiz "dogum gunun kutlu olsun" kisaliginda ve samimiyetsizliginde kutlamasi sirf ustundeki sucluluk psikolojisinden kurtulmak icin veya bununla ilgili ona bir sey soyleyemeyeyim diye veyahut sirf bir sorun cikarmak adina icat ettigi tartismanin dogum gunu kutlamamak icin yeterli olmadigi gibi ayni zamanda abesle istigal edeceginden bunu yapmis olmasi ve bunlari istedigi zaman unutup hic olmamis gibi davranma samimiyetsizligini de gosterebilmesi , ustumde her turlu kozlarini gizlice kullanip beni manevi olarak zor durumlara sokup sonra da hiiiic bir sey yapmamis sutten cikma ak kasik tavirlari takinip acitasyon yapmasi gibi ornekler aciklamama yardimci olmustur diye umuyorum. blogda bahsettigin kitabi en kisa surede edinicem. yazdigin seyler cok faydali teşekkürler umarim her sey istedigin gibi olur sevgiler

    YanıtlaSil
  3. tavsiyenle kitabi aldım okumaya başladım ..ama okyamadım . anneyle ilgili hiç bi soruya olumlu yanıt veremedim . bıraktım . kendimi iyi hissettiğimde devam ederim diye düşünüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben 3 yıldır hala bitiremedim kitabı :)

      Sil
    2. Kitabı nereden buldunuz ? Ben hiçbir yerde bulamıyorum; ikinci el sitelerde de 75 - 120 arası değişiyor fiyatları ! İnsaf !

      Sil
  4. Bu kitabi aylardir ariyorum yok. Sansimi burdan denenek istedim . Kitabinizi bana odunc verirmisiniz geri size veririm 😕 cok istiyorum okumak...

    YanıtlaSil
  5. Anne'nin Duygusal Yokluğu adıyla yeniden basılmış. Ben de tavsiye üzerine kitabı araştırırken buraya rastladım ve bulamayanlara yardımcı olmak istedim

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Anne Sen Bana Ne Yaptın?

Kendi kendine ebeveyn olmak - Özşefkat