Ah benim çirkin saçlarım!

Sevgili okur, bilir misin benim çok güzel saçlarım var.

Kıvır kıvır, bukle bukle... Öyle çok sımsıkı dalgalı değil. Ama su dalgası kadar az da değil. Tam kararında. Beni herkesin kıvırcık diye tanımlayabileceği şekilde. Yıka ve çık saçı adeta.

Bir gram jöle, sprey vs kullanmam şekil alsın ya da şeklini korusun diye. Yatarken örerim o kadar. O saçlar gün boyu dalgalanır durur. Bozulmaz, düşmez, yapışmaz... Havalıdırlar. Kabarık kabarık. Şimdi bi de bi cesaret sarıya boyattım! Ben bile bakmaya doyamıyorum :)

Bu güzelliğin tadına üniversite bitince varabildim. Salak ben. Hatta dur yalan olmasın saçlarımla uğraşmayı o zamanlar bıraktım sanırım. Sonra ufak ufak barıştım onlarla. Son 2 yıldır aşığım! Hiçbir uğraş vermeden çok güzel buluyorum onları. Sevimliler :)

Kıvırcık saçın olayı da çok kırılması. Genelde kuru olur kıvırcık saçlar. Bu yüzden de sanki hep kırık gibidirler. Kuaförden yeni çıkmış da olsanız kırık var gibi hissedebilirsiniz. Ama ben yine de seviyorum. Bu benim için bir eksi değil. Dedim ya barıştım onlarla.

Bu blogla bu kıvırcık saçların ortak noktası annemdir. Saçlarımı yerden yere vurur durur. Aklınca severken öldürür. Yersen! Ayrı şehirlerdeyiz malum. Gittiğimde mutlaka şu cümleyi duyarım ilk gün ilk saatlerde: "Aayy  M. saçların tiftik tiftik olmuş bir kestir."

Aylar sonra görüştüğümüzde ilk saatlerde bence konuşacak daha iyi şeyler bulabilirdik. Ayrıca hayır saçlarım annemin dediği kadar tiftik tiftik değil!

Ya da dalgalarıma takar! "Küçükken saçların ne güzeldi hiç kıvırcığın kalmadı" Gözlerin mi bozuk acaba?! Hele saçlarımı tepede balerin topuzu gibi toplayıverdiysem off! Saçlarınız düzleştire düzleştire mahvettin kıvırcık saçlarını! birincisi yaklaşık 5 yıldır düzleştiriyi bırak saç kurutma makinesi bile kullanmıyorum. İkincisi o saçlar bu  5 yıl içinde 3 kere falan yenilendiler sıfırdan...

İşte bu iki cümleyi 32 yaşıma kadar her yıl duymuşumdur illa. Yok vazgeçmez. Tepki vermem susarım anlamaz. Kendi kendine konuşur, eleştirir surar.

Herkesin saçıma hayran kaldığı bir dünyada annem saçlarıma söver de söver.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Anne Sen Bana Ne Yaptın?

Tavsiye: Var Olan Annenin Yokluğu

Kendi kendine ebeveyn olmak - Özşefkat